Wie we zijn

Honig Coaching is bovenal wat onze naam aangeeft: we faciliteren coaching in de ruimste zin des woords. We coachen zelf en we leren anderen coaching in te zetten op de werkplek. Dat is ons speerpunt en het hart van onze expertise.
Honig Coaching B.V. is een initiatief van voormalig advocaat-partner Rüna Honig en bestaat sinds 2003. Wij hebben coaching geïntroduceerd in de advocatuur en zijn een door de NOvA en vergelijkbare beroepsgroepen erkend opleidingsinstituut gespecialiseerd in de coaching en vaardigheidstraining van juristen. Als juridisch opleider zijn wij erkend voor zowel klassikaal als afstandsonderwijs (online cursussen) en intervisieactiviteiten.
Wij stellen ons ten doel om eigentijdse manieren van leren en een professionele uitwisseling tussen juristen op een inspirerende manier te stimuleren door het aanbieden van diverse coachingprogramma’s, vaardigheidscursussen-en trainingen (ook online), incompany-trajecten en intervisie. Jezelf sturing geven en je vaardigheden versterken, dat stellen wij daarbij centraal.
Kenmerkend voor onze aanpak is de focus op persoonlijk leiderschap als vaardigheid en de koppeling met de praktijk, die veel van onze docenten en coaches uit eigen ervaring kennen: we reiken veel praktische tips en hulpmiddelen aan.
Wij zijn in de loop der jaren bewust een informele, kleine organisatie gebleven met korte lijnen en veel persoonlijk contact met onze klanten. Doordat wij onze kennis en kunde aan anderen ter beschikking stellen en graag samenwerken, zijn onze programma´s voor een grote groep juristen toegankelijk. Wij werken al jaren samen met de VU Law Academy en daarnaast hebben we diverse partners waarmee we projectmatig samenwerken, zoals de Academie voor de Rechtspraktijk.
Kwaliteit, doelgerichtheid, pragmatisme, klantvriendelijkheid en flexibiliteit zijn de kernwaarden van onze organisatie. Deze kernwaarden komen tot uitdrukking in de manier van werken, die gekenmerkt wordt door een op de praktijk toegesneden aanpak van hoog niveau en een prettig, direct contact met weinig bureaucratie, waarin klanten zich gehoord en gezien voelen en kunnen rekenen op de hoogste graad van confidentialiteit.